Ankara'nın Öykü Dikenleri

Batmasını İsteyeceksiniz! (Yazma Semineri Siber Alemde!)

Pazartesi, Ağustos 13, 2007

kan, ateş ve gözyaşı

Bir vakitti, "alınteri, gözyaşı ve kan" üçlemesinden bahsetmiştik . Bu üçlemeyi hep başka birinin söylediğini hatırlamıştım o vakit. Benim hatırladığım "kan, ateş ve gözyaşı" üçlemesiymiş. Bugün yine o halini görünce sizinle de paylaşmak istedim. Bu sözler Yılmaz Güney'in unutulmaz filmlerinden biri olan Duvar (1983) adlı filmin sonunda görülür.

“Bu filmde anlatılanlar, yaşanmış olayların yeniden harmanlanmasıdır. Onlar, kan, ateş ve gözyaşı içinde, duvarların karanlığında ışığı ve suyu aramışlardı... Bu filmi onlara, el yordamı ile ışığı ve suyu arayan küçük arkadaşlarıma adıyorum.”
(Yılmaz Güney)

Eh,,, alınteri de zaten bu filmin kendisidir. Yeni üçlemeler de buluşmak üzere...

2 Comments:

  • At Salı, Ağustos 14, 2007 10:01:00 ÖÖ, Blogger yalnizbiropera said…

    ulascim,
    ve yazmayan yazma grubum,
    varliginiz ne guzel, beni hep aydinlatiyor, besliyor...
    gecen hafta sonu yilmaz guney'in yol ve suru isimli filmlerini izleyebildim sonunda. yilmaz guney'e ve tarik akan'a asik oldum...
    duvar'i da en kisa zamanda izleyecegim.
    azaldikca, sizi daha cok ozluyorum...

     
  • At Salı, Ağustos 14, 2007 1:17:00 ÖS, Blogger Ulas Sunata said…

    "umut, yol ve duvar" üçlemesini nasıl yakalamıştır Yılmaz Güney. Unutulmazdır... Sürü ise, bu üçlemelerin senaryo haliyle ile bile ara bir özeti gibidir. Dostoyevski'yi de Shakespeare'i de yakalayabilirsin bu filmlerde. İnsanı ve hayatı karşımıza koyuverir. Üstelik yepyeni, kendine özgü diliyle. Ardından Avusturya işçi marşını, Eşkiya dünyaya hükümdar olmazı, Bırindarımı hep bir ağızdan söylemektir ardakalan.
    Söze Yılmaz Güney'in yazdığı bir şiirle nokta koyalım.

    Yalnızlık (Eskiden Bilmezdim)

    Eskiden bilmezdim yalnızlığı
    Bir ağaç nasıl yalnız değilse ormanında
    Bir çiçek kendi dalında
    Eskiden bilmezdim yalnızlığı

    Yalnızlığın içinde
    Şimdi yalnız yalnız mıyım
    Kopuk muyum dalımdan
    Uzağında mı kaldım ormanın

     

Yorum Gönder

<< Home